Over Silke

Ik hou van continue groei. De afgelopen 10 jaar heb ik veel tijd en geld geïnvesteerd in mijn persoonlijke ontwikkeling. Dit resulteerde in persoonlijke groei en zakelijke groei (van marketing medewerker, via Marketing Manager en HR Manager, naar COO). Het realiseren van resultaten en en het blij maken van ondernemers en medewerkers loopt als een rode draad door mijn carrière.

Inmiddels weet ik welke geweldige resultaten dit oplevert en zet ik mijn kennis en kunde met veel plezier in om ook andere organisaties verder te helpen groeien.

bg-a

Over Silke

Ik hou van continue groei. De afgelopen 10 jaar heb ik veel tijd en geld geïnvesteerd in mijn persoonlijke ontwikkeling. Dit resulteerde in persoonlijke groei en zakelijke groei (van marketing medewerker, via Marketing Manager en HR Manager, naar COO). Het realiseren van resultaten en en het blij maken van ondernemers en medewerkers loopt als een rode draad door mijn carrière.

Inmiddels weet ik welke geweldige resultaten dit oplevert en zet ik mijn kennis en kunde met veel plezier in om ook andere organisaties verder te helpen groeien.

8 Hexagons

Mijn missie

Mijn missie is om tot 2030 minstens 20.300 mensen blij te maken in hun werk, zowel ondernemers als medewerkers. Vanuit Structuur & Groei help ik MKB ondernemers om hun bedrijf te laten groeien. Om hun medewerkers te laten groeien.

Maar dat is voor mij niet genoeg. Ik wil méér mensen blij maken. Dus hoe tof is het als ik met de geweldige mastermind methode die olievlek kan vergroten? Door meer ondernemers te helpen hun bedrijf te laten groeien.

En groei hoeft niet altijd in omzet of aantal mensen te zijn. Organisaties kunnen ook groeien door de mensen te laten groeien en ontwikkelen. Dit bereik ik door bij de Professional Club een aantal keren per jaar strategische groeisessies te organiseren voor de ondernemers met een groeiend team. Waardoor niet alleen de ondernemer stappen zet, maar ook zijn of haar team!

missie

Mijn groei

Door mijn persoonlijke groei ontwikkelde ik mezelf in mijn werk. In 2017 nam ik mijn eerste managementpositie aan. In die functie als Marketing manager voor een software product, vond ik het vooral interessant om uit te vinden waar iedereen als persoon goed in was en om als team die vaardigheden samen te benutten en hiermee geweldige resultaten te realiseren.

Groei als start en resultaat

In 2019 startte ik als Marketing manager bij een softwarebedrijf, dat met een nieuw ontwikkeld SaaS product de eerste stappen zette om de e-commerce markt te veroveren. Ik was de negende medewerker in de organisatie en realiseerde al snel goede resultaten, waardoor Sales meer leads kreeg om op te volgen en uiteindelijk Support meer klanten kreeg om te bedienen.

We breidden Sales, Support en Development uit met meer mensen. Ik zette de stap naar de functie van Commercieel & Operationeel manager, waarbij ik zorgde voor de aansturing van Marketing, Sales en Support en zorgde voor de structuur in de organisatie. Want die was, met inmiddels ruim 25 medewerkers, soms ver te zoeken.

groei

De mens centraal

Bij het doorvoeren van optimalisaties staat bij mij altijd al de mens centraal. Je kunt heel hard willen werken volgens een bepaalde procedure, als die het gemak van de mens niet dient, dan werkt het eerder tegen je dan voor je. Daarbij merkte ik al jaren dat blije en tevreden medewerkers veel creatiever zijn, meer betrokken zijn en betere oplossingen voor klanten bedenken. En ook niet zomaar het werk uit handen laten vallen omdat het nú tijd voor pauze is.

Dat resulteerde in blijere klanten, een hogere klanttevredenheid en meer omzet. Ik begon me dus meer te verdiepen in mensen op het werk en stroomde door naar de functie van HR Business Partner & COO.

Samen is beter dan alleen

Ik ben dan wel zelfstandig ondernemer met een klein freelance team, ik ben niet alleen! Al sinds de eerste maanden van mijn ondernemerschap laat ik me coachen. Door business consultants, leiderschapscoaches en andere ondernemers. En ik heb mijn netwerk in razend tempo weten uit te breiden, waardoor ik samen met andere ondernemers kan groeien.

Wat als het niet om business gaat, maar om mensen gewoon helpen?

In 2025 ben ik trots gastdocent en sponsor van Financially Fit Kids Foundation.

FFKF-Logo

Focus op groei

Waarom die focus op Groei? Ik hou van zichtbaar resultaat boeken, mensen gelukkig maken en de leiding nemen. En ik heb gemerkt dat ik hierdoor steeds weer Groei realiseer.

Ik zal altijd blijven groeien in mijn ontwikkeling (nee, helaas niet in lengte 😉 ) en zal altijd anderen hierbij blijven helpen. Ooit zei een directeur tijdens het sollicitatiegesprek tegen mij ‘dus als we jou willen houden, dan moeten we je blijven uitdagen’. Dat klopt en dat doe ik nu in mijn werk; mezelf én anderen uitdagen om gestructureerd te blijven ontwikkelen en groeien.

Ben jij klaar om te groeien?